Huisstijlontwikkeling

Een betekenisvol merk begint met een inspirerende huisstijl.

Huisstijlontwikkeling is het creëren van herkenning van jouw merk bij jouw doelgroep. Door een juiste merkpositionering zorg jij ervoor dat de doelgroep graag gezien wordt met jouw merk, product of dienst. Voor zo’n merkpositionering is het van belang dat de missie, visie en identiteit van een organisatie op één lijn zitten en goed op elkaar aansluiten. Bovendien staat de toegevoegde waarde van de klant altijd centraal in de merkpositionering.

Naast een juiste merkpositionering is ook de herkenning van jouw merk essentieel. Een herkenbare huisstijl zorgt ervoor dat jij opvalt voor jouw doelgroep. Huisstijl is veel meer dan alleen de visuele zaken, want het gedrag en de communicatie die jij visueel uit zijn minstens zo belangrijk.

Onze aanpak

Door middel van de huisstijl benadrukken wij de essentiële waarden van jouw organisatie, product of dienst en vergroten wij hiervan de naamsbekendheid. Hierdoor trek jij de aandacht van de consument naar jou toe. Het is daarom cruciaal om jezelf door middel van je identiteit te onderscheiden ten opzichte van de concurrent en uit te dragen wat jouw kwaliteiten zijn.

Daarbij beginnen wij met het in kaart brengen van jouw onderscheidend vermogen, waarmee jij jouw organisatie, product of dienst uniek maakt. Aan de hand van het onderscheidend vermogen stellen wij de doelgroep vast die hierbij het beste aansluit.

Nadat wij jouw doelgroep hebben vastgesteld, begint het proces van herkenning. Hierbij gaat het om het kenbaar maken van jouw producten of diensten door middel van een aantrekkelijke huisstijl, een attractief logo en verdere vormgeving die jouw unieke aanpak doen reflecteren. Het is belangrijk dat jouw huisstijl in alle communicatie-uitingen op consistente wijze terugkomt, want daardoor zullen mensen jouw merk sneller herkennen.

De laatste stap geldt voor de lange termijn, waarbij wij jouw merk permanent in de markt zetten. Naast het ondernemen van actie, evalueren wij ook de eventuele mogelijkheden om een hogere positie in de markt te veroveren. Desondanks is het van belang om trouw te blijven aan jouw kernwaarden.

Voordelen huisstijlontwikkeling

  • Reflectie van imago en identiteit van het merk
  • Herkenning van het merk
  • Consistentie in communicatie-uitingen
  • Scheppen van vertrouwen en geloofwaardigheid

Waarom MyMarketeer

  • Één aanspreekpunt;
  • Gestroomlijnde werkwijze;
  • Transparante communicatie;
  • Flexibele marketingafdeling voor jouw organisatie;
  • Regelt alle werkzaamheden en processen van A tot Z;
  • Zorgt voor een succesvolle samenwerking met medewerkers, partners en ontwikkelaars;
  • Ontwikkelt een geïntegreerde online en offline marketingaanpak, passend bij ieder budget.

Kom bij ons langs voor een goed gesprek en een lekker kopje koffie of thee. Zelfs met de mogelijkheid tot koekjes, suiker en melk.