Marktonderzoek

Is er markt voor jouw product of dienst?

Een marktonderzoek is onmisbaar wanneer je een nieuwe dienst of product op de markt gaat zetten. Met een marktonderzoek breng je in kaart wie je concurrenten zijn, welke vergelijkbare producten en/of diensten al op de markt zijn, wat de prijs- en productverschillen zijn, welke ontwikkelingen er zijn, en welke behoeften (potentiële) klanten hebben. Allerlei vragen waar onze MyMarketeers je graag bij verder helpen.

Waarom is een marktonderzoek nodig?

Door een marktonderzoek te doen kijken we of er genoeg interesse is voor je product of dienst en hoe je je kunt onderscheiden van de concurrent. Door ontwikkelingen en veranderingen tijdig te signaleren, blijf je de concurrentie een stap voor.

Een marktonderzoek voorziet je van de benodigde informatie en helpt je in te schatten hoe groot het maximaal te behalen marktaandeel is. Bovendien biedt het onderzoek nieuwe inzichten en ideeën: wat kun je anders en beter doen dan de concurrenten? Of als je eenmaal bezig bent: haal je de doelstellingen die je voor ogen had? Vragen waar een gedegen marktonderzoek antwoorden en nieuwe inzichten voor geeft.

Voordelen marktonderzoek

  • Het geeft je een nauwkeurig beeld van jouw bedrijf in de markt;
  • Het brengt je concurrentie in kaart;
  • Het geeft inzicht over vergelijkbare producten en/of diensten;
  • Het helpt met het bepalen van de USP’s;
  • Het helpt jou om te bepalen wie en waar jouw klanten zijn;
  • Het onthult hoe (potentiële) klanten jouw bedrijf en producten/diensten zien;
  • Het laat inzien of je wel of niet voldoet aan de wensen en behoeften van jouw klanten;
  • Het helpt je om te beslissen of een nieuw idee voor een bedrijf of product zal aanslaan;
  • Het helpt bij het bepalen van een goede en onderbouwde positionering;
  • Het helpt je bij het nemen van verstandige promotionele beslissingen, evenals bij effectieve marketingboodschappen.

Waarom MyMarketeer

  • Één aanspreekpunt;
  • Gestroomlijnde werkwijze;
  • Transparante communicatie;
  • Flexibele marketingafdeling voor jouw organisatie;
  • Regelt alle werkzaamheden en processen van A tot Z;
  • Zorgt voor een succesvolle samenwerking met medewerkers, partners en ontwikkelaars;
  • Ontwikkelt een geïntegreerde online en offline marketingaanpak, passend bij ieder budget.

Kom bij ons langs voor een goed gesprek en een lekker kopje koffie of thee. Zelfs met de mogelijkheid tot koekjes, suiker en melk.