Zoekmachine Marketing

Meer verkeer, meer rendement

Zoekmachine marketing (ook wel SEM genoemd) is het beter vindbaar maken van webpagina’s bij zoekmachines. Als je website hoog scoort in zoekmachines, krijg je meer bezoekers naar je website en krijgt je bedrijf meer bekendheid. Zoekmachine marketing kan verdeeld worden in zoekmachine optimalisatie (SEO) en zoekmachine adverteren (SEA).

Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Bij zoekmachine optimalisatie (SEO) wordt jouw website geoptimaliseerd voor een betere vindbaarheid binnen de organische (niet betaalde) zoekresultaten van Google. Er zijn een reeks aan complexe technieken en factoren die invloed uitoefenen op jouw positie binnen Google.

Als je voldoet aan vele van deze honderden factoren, scoort jouw website beter in de zoekresultaten, waardoor de doelgroep jouw product of dienst weet te vinden op het moment dat ze ernaar op zoek zijn.

Een aantal van de werkzaamheden die bij zoekmachine optimalisatie worden uitgevoerd zijn het optimaliseren van website technieken, content en linkbuilding.

Onze aanpak

Zoals aangegeven zijn er meerdere factoren die meetellen voor een betere vindbaarheid. Allereerst beginnen we met het analyseren van je huidige website, om te achterhalen welke quickwins er gehaald kunnen worden middels het instellen en optimaliseren van bepaalde website technieken.

Voor een goede SEO-aanpak zijn zoekwoorden van essentieel belang. Middels een zoekwoordenanalyse controleren wij of de content de juiste zoekwoorden bevat en gericht is aan de zoekopdracht van de doelgroep. Vanuit onze zoekwoordenanalyse creëren wij waardevolle content die de doelgroep specifiek aanspreekt.

Daarna bepalen wij een strategie voor linkbuilding, met als doel om de autoriteit van de website te verhogen en meer bezoekers te trekken. Daarnaast helpt de strategie jou om meer backlinks te verkrijgen van andere relevante websites waardoor bezoekers vanuit deze websites naar jouw website linken.

Ondanks dat wij drie factoren hebben belicht, zijn er nog veel meer factoren voor Google om jouw website SEO-technisch te positioneren in de zoekresultaten.

Voordelen SEO

  • Het maakt je online beter zichtbaar
  • Je hebt geen kosten per klik
  • Je investering is duurzaam
  • Het versterkt je andere marketingmiddelen
  • Het effect is goed meetbaar
  • Het zorgt voor vertrouwen bij de gebruiker

Zoekmachine adverteren (SEA)

Zoekmachine adverteren (SEA) is het gericht adverteren binnen de zoekresultaten van Google. Om je advertentiepositie te bepalen, houdt Google een veiling waarin je per klik een bedrag kunt bieden om gevonden te worden op bepaalde zoekwoorden. Dit resulteert dat je direct gevonden wordt door jouw doelgroep op het moment dat zij gericht zoeken naar jouw product of dienst. Dit betekent dat je pas betaalt op het moment dat een bezoeker daadwerkelijk op jouw advertentie klikt.

Onze aanpak

Net als bij SEO is een zoekwoordenanalyse van groot belang. Dit zorgt ervoor dat we precies weten waar de doelgroep op zoekt en hoeveel zoekvolume er op specifieke zoekwoorden is. Als vervolgstap schrijven wij advertentieteksten die de doelgroep op de juiste manier aanspreken, de USP’s duidelijk naar voren laten komen en gebruik maken van een duidelijke call-to-action.

Naast het maken van advertentieteksten creëren wij landingspagina’s. Een landingspagina is de pagina waar de bezoeker op terecht komt na geklikt te hebben op jouw advertentie. Het is daarom belangrijk dat jouw landingspagina goed aansluit op de advertentietekst en op de wensen en behoeften van de klant.

Tot slot richten wij ons op remarketing. Remarketing kan worden ingezet met Google Adwords. Het is daarbij mogelijk om jouw advertenties te tonen aan bezoekers die voorheen jouw website hebben bezocht maar nog geen gewenste actie hebben ondernomen. Het is zelfs mogelijk om de boodschap binnen jouw advertentie af te stemmen op de pagina die de bezoeker voor het laatst heeft bezocht op jouw website. Mits remarketing effectief wordt ingezet, is dit een zeer succesvolle marketingstrategie.

Voordelen SEA

  • Direct resultaat
  • Je bepaalt (deels) zelf het budget
  • Gemakkelijk te onderhouden
  • Meetbare resultaten
  • Perfect voor remarketing

Waarom MyMarketeer

  • Één aanspreekpunt;
  • Gestroomlijnde werkwijze;
  • Transparante communicatie;
  • Flexibele marketingafdeling voor jouw organisatie;
  • Regelt alle werkzaamheden en processen van A tot Z;
  • Zorgt voor een succesvolle samenwerking met medewerkers, partners en ontwikkelaars;
  • Ontwikkelt een geïntegreerde online en offline marketingaanpak, passend bij ieder budget.

Kom bij ons langs voor een goed gesprek en een lekker kopje koffie of thee. Zelfs met de mogelijkheid tot koekjes, suiker en melk.